ІНТЕГРОВАНА РОЗРАХУНКОВА-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ТЕХНОЛОГІЯ АНАЛІЗУ КОНТАКТНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З УРАХУВАННЯМ ПРУЖНОГО ПРОМІЖНОГО ШАРУ

Автор(и)

  • Микола М. Ткачук доктор технічних наук, старший дослідник, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», старший науковий співробітник кафедри інформаційних технологій та систем колісних і гусеничних машин імені О.О. Морозова; м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-4753-4267
  • Ірина Гречка кандидат технічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри «Теорія і системи автоматизованого проєктування механізмів і машин», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-4907-9170
  • Микола А. Ткачук доктор технічних наук, професор, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», завідувач кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-4174-8213
  • Володимир Сєриков кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), доцент, старший науковий співробітник, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», докторант кафедри теорії і систем автоматизованого проєктування механізмів і машин, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-5295-3925
  • Андрій Грабовський доктор технічних наук, старший науковий співробітник, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», провідний науковий співробітник кафедри «Теорія і системи автоматизованого проєктування механізмів і машин», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-6116-0572
  • Наталія Пінчук кандидат фізико-математичних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», старший науковий співробітник кафедри «Матеріалознавство», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-0954-2266
  • Ганна Ткачук кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», старший науковий співробітник кафедри «Інформаційні технології та системи колісних і гусеничних машин ім. О. О. Морозова», м. Харків, Україна http://orcid.org/0000-0003-0435-1847
  • Ілля Клочков Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», молодший науковий співробітник кафедри теорії і систем автоматизованого проектування механізмів і машин; м. Харків, Україна
  • Георгій Цендра Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут, аспірант кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м. Харків, Україна
  • Андрій Шевченко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут, аспірант кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м. Харків, Україна
  • Владислав Киричук Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», студент кафедри теорії і систем автоматизованого проєктування механізмів і машин, м. Харків, Україна
  • Дмитро Фрізюк Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», студент кафедри теорії і систем автоматизованого проєктування механізмів і машин, м. Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2023.1.13

Анотація

У роботі міститься вирішення актуальної наукової проблеми механіки деформівного твердого тіла. Ця проблема полягає у створенні теоретичних основ розрахунково-експериментального дослідження контактної взаємодії складнопрофільних тіл. Розроблені підходи, методи і моделі для дослідження контактної взаємодії цих складнопрофільних тіл із урахуванням мікромеханічних властивостей поверхневих і проміжних шарів, які визначають їхню локальну контактну нелінійну жорсткість. Установлені якісно нові закономірності впливу на розподіл контактного тиску профілю контактуючих тіл та властивостей проміжного шару. Із застосуванням створених методів, моделей та засобів досліджень розв’язано низку модельних та прикладних задач. Установлено, що область контакту може змінювати форму і розміри при варіюванні геометричної форми контактуючих тіл, властивостей матеріалів проміжних шарів та рівня навантажень. Ця область може бути однозв’язною або багатозв’язною. Також може змінюватися характер розподілу контактного тиску. Його максимальні рівні можуть досягатися або у центральній частині області контакту, або ближче до периферії.

Ключові слова: механіка деформівного твердого тіла, складнопрофільне тіло, контактна взаємодія, контактний тиск, проміжний шар

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-22