DOI: https://doi.org/10.20998/2079-0775.2020.1.11

ДИНАМІКА ПРИСТРОЮ ДЛЯ КЕРУВАННЯ ЗМІНАМИ ШВИДКОСТІ ІЗ ЗУБЧАСТОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОЮ ПЕРЕДАЧЕЮ І ЗАМКНУТОЮ ГІДРОСИСТЕМОЮ ЧЕРЕЗ СОНЯЧНЕ ЗУБЧАСТЕ КОЛЕСООЮ ПЕРЕДАЧЕЮ І ЗАМКНУТОЮ ГІДРОСИСТЕМОЮ ЧЕРЕЗ СОНЯЧНЕ ЗУБЧАСТЕ КОЛЕСО

Oleh Strilets, Volodymyr Malashchenko, Volodymyr Strilets

Анотація


Розглянуті та досліджені  динамічні процеси у пристрої для керування змінами швидкості з зубчастою диференціальною передачею і замкнутою гідросистемою через сонячне зубчасте колесо, коли ведучою ланкою є водило, а веденою – епіцикл. Розроблена математична модель та розв’язані рівняння динаміки таких пристроїв залежно від умов їх роботи. Отримані результати є підґрунтям для подальшого комп’ютерного моделювання та проведення кількісного аналізу з метою оцінки роботи гідромеханічного приводу та вибору необхідної замкнутої гідросистеми для керування змінами швидкості.


Ключові слова


динамика; устройство для управления изменениями скорости; зубчатая дифференциальная передача; замкнутая гидросистема; эпицикл; солнечное зубчатое колесо; водило; сателлит

Повний текст:

PDF

Посилання


Malashchenko V.O., Strilets O.R., Strilets V.M. Klasyfikatsiya sposobiv i prystroyiv keruvannya protsesom zminy shvydkosti u tekhnitsi [Classification of methods and devices for speed change process controlling in technology]. Pidyomno-transportna tekhnika. Odesa, 2015. no. 1. pp. 70–78.

Strilets O.R. Keruvannya protsesom zminy shvydkosti za dopomohoyu dyferentsialnoyi peredachi cherez sonyachne zubchaste koleso [Speed change process control by means of differential transmission through the sun gear]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Tekhnichni nauky. Khmelnytskyi,KhNU Publ., 2015. no. 5(229). pp. 68–72.

Strilets O.R., Malashchenko V.O., Strilets V.M., Otsinka nadiynosti prystroyiv keruvannya zminamy shvydkosti cherez zubchasti dyferentsialy na osnovi yikhenerhetychnoyi efektyvnosti [Evaluation of the reliability of speed control devices through gear differentials based on their energy efficiency]. Naukovyy zhurnal «Tekhnichnyy servis ahropromyslovoho, lisovoho ta transportnoho kompleksu». Kharkiv, KnNTUCH Publ., 2018. no. 13. pp. 147–154.

Bahk, C.-J, Parker R.G. Analytical investigation of tooth profile modification effects on planetary gear dynamics. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2013. No. 70. p. 298–319.

Qilin Huang, Yong Wang, ZhipuHuo, YudongXie. Nonlinear Dynamic Analysis and Optimization of Closed-Form Planetary Gear System.Mathematical Problems in Engineering. 2013. Vol. 2013. 12 p. doi:10.1155/2013/149046

Salgado, D. R., Castillo J. M. Analysis of the transmission ratio and efficiency ranges of the four-, five-, and six-link planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2013. Vol. 73. 218-243, doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2013.11.001

Grzegorz Peruń. Verification Of Gear Dynamic Model In Different Operating Conditions. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 84, 99–104.

Fuchun Yang, Jianxiong Feng, Hongcai Zhang. Power flow and efficiency analysis of multi-flow planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 92, 86–99. doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2015.05.003

Pawar1, P. V., Kulkarni, P.R. (2015). Design of two stage planetary gear train for high reduction ratio. International Journal of Research in Engineering and Technology.India, ЕSAT Publishing House, 2015, Vol. 4, Iss. 6150–157. doi: 10.15623/ijret.2015.0406025

Chao Chen, Jiabin Chen (2015) Efficiency analysis of two degrees of freedom epicyclic gear transmission and experimental. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 87, рр. 115–130. doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.017

TianliXie, Jibin Hu, Zengxiong Peng, Chunwang Liu (2015) Synthesis of seven-speed planetary gear trains for heavy-duty commercial vehicle. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 90, рр. 230–239, doi: 10.1016/j.mechmachtheory. 2014.12.012.

Drewniak, J., Garlicka, P., Kolber (2016) Design for the bi-planetary gear train. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 91, рр. 5-17. doi: 10.20858/sjsutst.2016.91.1

Li Jianying, Hu Qingchun, ZongChangfu, Zhu Tianjun (2017) Power Analysis and Efficiency Calculation of Multistage Micro-planetary Transmission. Energy Procedia, 141, рр. 654-659. doi: 10.1016/j.egypro.2017.11.088

Wenjian Yang, Huafeng Ding (2018) Automatic detection of degenerate planetary gear trains with different degree of freedoms. Applied Mathematical Modelling, 64, рр. 320-332. doi: 10.1016/j.apm.2018.07.038

Esmail, E.L., Pennestrì, E., Hussein Juber A. (2018) Power losses in two-degrees-of-freedom planetary gear trains: A critical analysis of Radzimovsky’s formulas. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2018. Vol. 128, рр. 191–204,

doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2018.05.015

Dankov, A.M. (2018) Planetary Continuously Adjustable Gear Train With Force Closure Of Planet Gear And Central Gear: From Idea To Design. Science & Technique, 17(3), рр. 228–237. doi: 10.21122/2227-1031-2018-17-3-228-237.

Dobariya Mahesh (2018) Design of Compound Planetary Gear Train. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology. Vol. 6, Iss. 4, рр. 3179-3184,

Strilets O.R., Malashchenko V.O., Pasika V.R., Strilets V.M. Dynamic model of speed control through a ring gear og the device with gear differential. Visnyk Natsionalnoho universytetuLvivskapolitekhnika. Dynamika, mitsnist ta proektuvannya mashyn i pryladiv. Lviv, NU “LP” Publ., 2019. no. 911. pp. 63-67.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1.        Малащенко В.О., Стрілець О.Р., Стрілець В.М. Класифікація способів і пристроїв керування процесом зміни швидкості у техніці. Підйомно-транспортна техніка. Одеса, 2015. № 1. С. 70–78.

2.        Стрілець О. Р. Керування процесом зміни швидкості за допомогою диференціальної передачі через сонячне зубчасте колесо. Вісник Хмельницького національного університету. Технічні науки. Хмельницький : ХНУ, 2015. № 5(229). С. 68–72.

3.        Стрілець О. Р., Малащенко В.О., Стрілець В.О., Оцінка надійності пристроїв керування змінами швидкості через зубчасті диференціали на основі їх енергетичної ефективності. Науковий журнал «Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексу». Харків : ХНТУСГ, 2018. № 13. С. 147–154.

4.        Bahk, C.-J, Parker R. G. Analytical investigation of tooth profile modification effects on planetary gear dynamics.Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2013. No. 70. p. 298–319.

5.        Qilin Huang, Yong Wang, ZhipuHuo, YudongXie. Nonlinear Dynamic Analysis and Optimization of Closed-Form Planetary Gear System.Mathematical Problems in Engineering. 2013. Vol. 2013. 12 p. doi:10.1155/2013/149046

6.        Salgado, D. R., Castillo J. M. Analysis of the transmission ratio and efficiency ranges of the four-, five-, and six-link planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2013. Vol. 73. 218-243, doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2013.11.001

7.        Grzegorz Peruń. Verification Of Gear Dynamic Model In Different Operating Conditions. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 84, 99–104.

8.        Fuchun Yang, Jianxiong Feng, Hongcai Zhang. Power flow and efficiency analysis of multi-flow planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 92, 86–99. doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2015.05.003

9.        Pawar1, P. V., Kulkarni, P.R. Design of two stage planetary gear train for high reduction ratio. International Journal of Research in Engineering and Technology.India, ЕSAT Publishing House, 2015, Vol. 4, Iss. 6150–157. doi: 10.15623/ijret.2015.0406025

10.     Chao Chen, Jiabin Chen. Efficiency analysis of two degrees of freedom epicyclic gear transmission and experimental. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 87, 115–130. doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.017

11.     TianliXie, Jibin Hu, Zengxiong Peng, Chunwang Liu. Synthesis of seven-speed planetary gear trains for heavy-duty commercial vehicle. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 90, 230–239, doi: 10.1016/j.mechmachtheory. 2014.12.012.

12.     Drewniak, J., Garlicka, P., Kolber. Design for the bi-planetary gear train. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 91, 5-17. doi: 10.20858/sjsutst.2016.91.1

13.     Li Jianying, Hu Qingchun, ZongChangfu, Zhu Tianjun. Power Analysis and Efficiency Calculation of Multistage Micro-planetary Transmission. Energy Procedia, 141, 654-659. doi: 10.1016/j.egypro.2017.11.088

14.     Wenjian Yang, Huafeng Ding (2018) Automatic detection of degenerate planetary gear trains with different degree of freedoms. Applied Mathematical Modelling, 64, 320-332. doi: 10.1016/j.apm.2018.07.038

15.     Esmail, E.L., Pennestrì, E., Hussein Juber A. Power losses in two-degrees-of-freedom planetary gear trains: A critical analysis of Radzimovsky’s formulas. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2018. Vol. 128, 191–204, doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2018.05.015

16.     Dankov, A.M. Planetary Continuously Adjustable Gear Train With Force Closure Of Planet Gear And Central Gear: From Idea To Design. Science & Technique, 17(3), 228–237.

17.     Dobariya Mahesh Design of Compound Planetary Gear Train. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Tec.hnology. Vol. 6, Iss. 4, 3179-3184, doi: 10.22214/ijraset.2018.452.

18.     Стрілець О.Р. Малащенко В.О., Пасіка В.Р., Стрілець В.М. Динамічна модель керування швидкості через епіцикл привода із зубчастою диференціальною передачею Вісник Національного університету «Львівська політехніка». «Динаміка, міцність та проектування машин і приладів». Львів : НУ ”ЛП”, 2019. № 911. С. 63-67.





ISSN 2079-0775. Вісник Національного Технічного Університету «ХПІ».