ДИНАМІКА ПРИСТРОЮ ДЛЯ КЕРУВАННЯ ЗМІНАМИ ШВИДКОСТІ ІЗ ЗУБЧАСТОЮ ДИФЕРЕНЦІАЛЬНОЮ ПЕРЕДАЧЕЮ І ЗАМКНУТОЮ ГІДРОСИСТЕМОЮ ЧЕРЕЗ СОНЯЧНЕ ЗУБЧАСТЕ КОЛЕСООЮ ПЕРЕДАЧЕЮ І ЗАМКНУТОЮ ГІДРОСИСТЕМОЮ ЧЕРЕЗ СОНЯЧНЕ ЗУБЧАСТЕ КОЛЕСО
DOI:
https://doi.org/10.20998/2079-0775.2020.1.11Ключові слова:
динамика, устройство для управления изменениями скорости, зубчатая дифференциальная передача, замкнутая гидросистема, эпицикл, солнечное зубчатое колесо, водило, сателлитАнотація
Розглянуті та досліджені динамічні процеси у пристрої для керування змінами швидкості з зубчастою диференціальною передачею і замкнутою гідросистемою через сонячне зубчасте колесо, коли ведучою ланкою є водило, а веденою – епіцикл. Розроблена математична модель та розв’язані рівняння динаміки таких пристроїв залежно від умов їх роботи. Отримані результати є підґрунтям для подальшого комп’ютерного моделювання та проведення кількісного аналізу з метою оцінки роботи гідромеханічного приводу та вибору необхідної замкнутої гідросистеми для керування змінами швидкості.
Посилання
Malashchenko V.O., Strilets O.R., Strilets V.M. Klasyfikatsiya sposobiv i prystroyiv keruvannya protsesom zminy shvydkosti u tekhnitsi [Classification of methods and devices for speed change process controlling in technology]. Pidyomno-transportna tekhnika. Odesa, 2015. no. 1. pp. 70–78.
Strilets O.R. Keruvannya protsesom zminy shvydkosti za dopomohoyu dyferentsialnoyi peredachi cherez sonyachne zubchaste koleso [Speed change process control by means of differential transmission through the sun gear]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Tekhnichni nauky. Khmelnytskyi,KhNU Publ., 2015. no. 5(229). pp. 68–72.
Strilets O.R., Malashchenko V.O., Strilets V.M., Otsinka nadiynosti prystroyiv keruvannya zminamy shvydkosti cherez zubchasti dyferentsialy na osnovi yikhenerhetychnoyi efektyvnosti [Evaluation of the reliability of speed control devices through gear differentials based on their energy efficiency]. Naukovyy zhurnal «Tekhnichnyy servis ahropromyslovoho, lisovoho ta transportnoho kompleksu». Kharkiv, KnNTUCH Publ., 2018. no. 13. pp. 147–154.
Bahk, C.-J, Parker R.G. Analytical investigation of tooth profile modification effects on planetary gear dynamics. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2013. No. 70. p. 298–319.
Qilin Huang, Yong Wang, ZhipuHuo, YudongXie. Nonlinear Dynamic Analysis and Optimization of Closed-Form Planetary Gear System.Mathematical Problems in Engineering. 2013. Vol. 2013. 12 p. doi:10.1155/2013/149046
Salgado, D. R., Castillo J. M. Analysis of the transmission ratio and efficiency ranges of the four-, five-, and six-link planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2013. Vol. 73. 218-243, doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2013.11.001
Grzegorz Peruń. Verification Of Gear Dynamic Model In Different Operating Conditions. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 84, 99–104.
Fuchun Yang, Jianxiong Feng, Hongcai Zhang. Power flow and efficiency analysis of multi-flow planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 92, 86–99. doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2015.05.003
Pawar1, P. V., Kulkarni, P.R. (2015). Design of two stage planetary gear train for high reduction ratio. International Journal of Research in Engineering and Technology.India, ЕSAT Publishing House, 2015, Vol. 4, Iss. 6150–157. doi: 10.15623/ijret.2015.0406025
Chao Chen, Jiabin Chen (2015) Efficiency analysis of two degrees of freedom epicyclic gear transmission and experimental. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 87, рр. 115–130. doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.017
TianliXie, Jibin Hu, Zengxiong Peng, Chunwang Liu (2015) Synthesis of seven-speed planetary gear trains for heavy-duty commercial vehicle. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2015. Vol. 90, рр. 230–239, doi: 10.1016/j.mechmachtheory. 2014.12.012.
Drewniak, J., Garlicka, P., Kolber (2016) Design for the bi-planetary gear train. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 91, рр. 5-17. doi: 10.20858/sjsutst.2016.91.1
Li Jianying, Hu Qingchun, ZongChangfu, Zhu Tianjun (2017) Power Analysis and Efficiency Calculation of Multistage Micro-planetary Transmission. Energy Procedia, 141, рр. 654-659. doi: 10.1016/j.egypro.2017.11.088
Wenjian Yang, Huafeng Ding (2018) Automatic detection of degenerate planetary gear trains with different degree of freedoms. Applied Mathematical Modelling, 64, рр. 320-332. doi: 10.1016/j.apm.2018.07.038
Esmail, E.L., Pennestrì, E., Hussein Juber A. (2018) Power losses in two-degrees-of-freedom planetary gear trains: A critical analysis of Radzimovsky’s formulas. Mechanism and Machine Theory. Elsevier, 2018. Vol. 128, рр. 191–204,
doi: 10.1016/j.mechmachtheory.2018.05.015
Dankov, A.M. (2018) Planetary Continuously Adjustable Gear Train With Force Closure Of Planet Gear And Central Gear: From Idea To Design. Science & Technique, 17(3), рр. 228–237. doi: 10.21122/2227-1031-2018-17-3-228-237.
Dobariya Mahesh (2018) Design of Compound Planetary Gear Train. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology. Vol. 6, Iss. 4, рр. 3179-3184,
Strilets O.R., Malashchenko V.O., Pasika V.R., Strilets V.M. Dynamic model of speed control through a ring gear og the device with gear differential. Visnyk Natsionalnoho universytetu“Lvivskapolitekhnika”. “Dynamika, mitsnist ta proektuvannya mashyn i pryladiv”. Lviv, NU “LP” Publ., 2019. no. 911. pp. 63-67.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Серія: Машинознавство та САПР
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.