АНАЛІЗ КОНСТРУКЦІЙ, МОДЕЛЕЙ ТА МЕТОДІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІКИ ВИСОКООБЕРТОВИХ ЕЛЕМЕНТІВ ТАНКОВИХ ДВИГУНІВ (ОГЛЯДОВА СТАТТЯ)

Автор(и)

  • Микола А. Ткачук доктор технічних наук, професор, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», завідувач кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-4174-8213
  • Сергій Назаренко кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», науковий співробітник кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-8213-6590
  • Андрій Грабовський доктор технічних наук, старший науковий співробітник, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», провідний науковий співробітник кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-6116-0572
  • Микола М. Ткачук доктор технічних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», провідний науковий співробітник кафедри «Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-4753-4267
  • Олександр Шуть аспірант кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна
  • Андрій Ліпейко аспірант кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна
  • Володимир Вейлер аспірант кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна
  • Олексій Марусенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; асистент кафедри «Комп’ютерне моделювання процесів та систем», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-6911-2500
  • Микола Прокопенко кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м. Харків, Україна
  • Світлана Марусенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», науковий співробітник кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-1340-5491
  • Антон Васильєв кандидат технічних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», старший науковий співробітник кафедри « Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин»; м Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-8106-0950
  • Ірина Гречка кандидат технічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри «Теорія і системи автоматизованого проєктування механізмів і машин», м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0003-4907-9170
  • Ірина Храмцова Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», науковий співробітник, кафедра «Теорія і системи автоматизованого проєктування механізмів і машин»; м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-9506-790X

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2023.2.10

Анотація

При оснащенні танкових двигунів високообертовими елементами виникає низка проблем. Вони повязані з необхідністю аналізу напружено-деформованого стану та критичних режимів обертання цих елементів. Відповідно, потребує поглибленого аналізу вимоги та конструктивні рішення двигунів та їхніх високообертових елементів. Крім того, привертають увагу сучасні дослідження динаміки двигунів. Також слід звернути увагу на аналіз існуючих конструкцій систем турбонаддуву танкових двигунів. При цьому важливим є аналіз моделей та методів дослідження статичного та динамічного напружено-деформованого стану робочих коліс турбокомпресорів. Здійснений аналіз проблемних аспектів два можливість відзначити, що натепер проблема дослідження напружено-деформованого стану та критичних режимів обертання високообертових елементів танкових та двигунів для бронетехніки не має завершеного вирішення. Потрібні нові підходи, моделі та методи і засоби дослідження, що створюють основу для обґрунтування прогресивних технічних рішень.

Ключові слова: бронетехніка; танкові двигуни; турбокомпресор; високообертові елементи; напружено-деформований стан

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-18