ОЦІНКА СТІЙКОСТІ ПЕРЕДНЬОГО ПОВОРОТНОГО МОСТУ ПРИ УСТАЛЕНОМУ РУСІ ТРАКТОРНОГО САМОХІДНОГО ШАСІ

Автор(и)

  • Михайло Подригало доктор технічних наук , професор, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, завідувач кафедри технології машинобудування і ремонту машин, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-1624-5219
  • Леонід Разарьонов кандидат технічних наук, доцент, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, доцент кафедри будівельних та дорожніх машин ім. А. М. Холодова, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-7597-2053
  • Олександр Закапко Харківський національний автомобільно-дорожній університет, аспірант кафедри технології машинобудування і ремонту машин, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-6934-2568

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2023.1.08

Анотація

У відомій науково-технічній літературі недостатньо уваги приділено дослідженню динамічних процесів колісних машин із поворотним переднім мостом. Застосування на самохідному шасі переднього поворотного мосту  дає змогу у порівнянні з поворотними направляючими колесами звести до мінімуму момент опору повороту та забезпечити механізоване навішування обладнання. Метою даної роботи є підвищення стійкості прямолінійного усталеного руху самохідного тракторного шасі шляхом створення стабілізуючих моментів на передньому поворотному мосту за рахунок зміщення осі повороту переднього мосту в напрямку поздовжньої осі машини.  Досліджено умови стійкості переднього поворотного мосту при дії короткочасних збуджуючих факторів при прямолінійному усталеному русі тракторного самохідного шасі.   Збуджуючим фактором може бути зіткнення на дорозі з перешкодою,  нерівномірність коефіцієнтів опору руху на лівому та правому колесах переднього мосту.  В деякий випадках збуджуючим фактором може бути кутове прискорення та кутова швидкість  мосту у площині дороги. Визначена схема навантаження переднього поворотного мосту при дії збуджуючого кутового прискорення.  Представлений розрахунок дії збуджуючих факторів на силовий гідроциліндр рульового керування. Визначено стабілізуючий момент, який виникає при зміщенні осі вертикального валу приводу переднього поворотного мосту. Виконано аналіз диференційного рівняння кругового руху переднього мосту, що виявив його стійкість при дії короткочасних збуджуючих сил при прямолінійному усталеному русі самохідного шасі.

Ключові слова: самохідне шасі, передній поворотний міст, стійкість, стабілізуючий момент,  усталений рух

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-07