ВПЛИВ СКЛАДУ СИНТЕЗОВАНОГО ГАЗУ НА ПРОЦЕСС ЗГОРЯННЯ СУМІШІ В ДВИГУНІ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ

Автор(и)

  • Андрей Хрібік кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), Словацький технічний університет в Братиславі, ст. викл. кафедри транспортних технологій та машинобудування; Факультет Механічної Інженерії, Словацький технічний університет в Братиславі, Словаччина https://orcid.org/0000-0001-7513-2786
  • Маріан Полоні кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), Словацький технічний університет в Братиславі, доцент кафедри транспортних технологій та машинобудування; Факультет Механічної Інженерії, Словацький технічний університет в Братиславі, Словаччина https://orcid.org/0000-0002-7275-259X
  • Любош Магдолен кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), Словацький технічний університет в Братиславі, доцент, зав. кафедри транспортних технологій та машинобудування; Факультет Механічної Інженерії, Словацький технічний університет в Братиславі, Словаччина https://orcid.org/0000-0002-0507-3378
  • Андрей Майкут Словацький технічний університет в Братиславі, аспірант кафедри транспортних технологій та машинобудування; Факультет Механічної Інженерії, Словацький технічний університет в Братиславі, Словаччина
  • Роман Протасов Словацький технічний університет в Братиславі, ст. викл. кафедри транспортних технологій та машинобудування; Факультет Механічної Інженерії, Словацький технічний університет в Братиславі, Словаччина https://orcid.org/0000-0003-1611-0610

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2023.1.14

Анотація

Стаття присвячена застосуванню низькоенергетичного синтезованого газу (синтез-газу) в якості палива для двигунів внутрішнього згоряння, які в свою чергу передають механічну енергію до когенераційної установки (комбінованого виробництва тепла та електроенергії). Подібні енергетичні установки дозволяють досягти високих значень сумарного ефективного ККД при використанні звичайного двигуна внутрішнього згоряння з іскровим запаленням. Аналізовані синтез-гази можуть бути отримані методом газифікації побутових відходів з доступом до повітря. Досліджено вплив складу компонентів синтезованого газу на внутрішні параметри двигуна внутрішнього згоряння. Процес подачі палива до двигуна керувався стандартним блоком з підключенням до нього декількох датчиків в камері згоряння та випускному колекторі. Робота двигуна на всіх сумішах синтез-газів порівнювалася з роботою на чистому метані. Аналіз показує, що падіння показників ефективності у вигляді індикаторного середнього ефективного тиску (ІМЕР) коливається від 10% до 40% порівняно з роботою на чистій метановій суміші. Зі збільшенням частки водню в синтезованому газі збільшується жорсткість ходу двигуна, а також швидкість тепловиділення. При вмісті в синтез-газі високої частки монооксиду вуглецю жорсткість ходу двигуна була найнижча. Представлені результати дозволяють аналізувати процеси, які відбуваються в двигуні внутрішнього згоряння, а також вплив складових синтезованого газу, виробленого з відновлюваних джерел енергії. Це дозволить налаштувати процес виробництва газу таким чином, щоб досягти якомога найвищих енергетичних та економічних показників його утилізації в когенераційній установці.

Ключові слова: двигун внутрішнього згоряння, синтезований газ, аналіз тиску

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-07