ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ШТАТНИХ СИСТЕМ ПІДІГРІВУ ДВИГУНА БОЙОВОЇ МАШИНИ ПІХОТИ

Автор(и)

  • Yaroslav Mishchenko кандидат технічних наук, старший викладач кафедри бронетанкової техніки, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Львів
  • Andriy Rudyi кандидат технічних наук, викладач кафедри бронетанкової техніки, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Львів
  • Anton Vasiliev кандидат технічних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», старший науковий співробітник кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», м Харків

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2020.2.09

Ключові слова:

бойова броньована машина, система передпускового підігріву, швидкість охолодження масла, теплоізолюючі матеріали, пасивна система підтримання температури масла

Анотація

Проведено аналіз існуючих систем підігріву масла зразків бронетанкової техніки, обладнаних двигунами з сухим картером. Визначено переваги і недоліки існуючих систем підігріву масла зразків бронетанкової техніки обладнаних двигунами з сухим картером під час їх застосування на бойових броньованих машинах на прикладі бойової машини піхоти БМП-2. Проаналізовано ефективність використання штатної системи передпускового підігріву двигуна бойової машини піхоти БМП-2. Надані пропозиції щодо модернізації існуючої системи передпускового підігріву масла двигуна бойової машини піхоти БМП-2, застосовуючи сучасні теплоізолюючі матеріали. Обґрунтовано необхідність збільшення часу охолодження масла в системі змащування двигуна з сухим картером, враховуючи основні фактори та сумарні сили опору в рухомих частинах та механізмах двигуна. Представлені результати експериментального дослідження швидкості охолодження масла МТ-16п, отримані за допомогою розробленого експериментального пристрою для визначення швидкості охолодження технічних рідин за різних значеннях температури зовнішнього повітря. Запропоновано спосіб визначення коефіцієнту охолодження на основі відомих законів теплопровідності з використанням отриманих експериментальних результатів швидкості охолодження масла МТ-16п за різних значеннях зовнішньої температури. Визначено середньодобові витрати пального одного механізованого батальйону, озброєного бойовими машинами піхоти, необхідного для забезпечення існуючих вимог щодо їх експлуатації в умовах низьких температур. Обґрунтовано та запропоновано подальші кроки досліджень в напрямку впливу теплових характеристик різних типів теплоізолюючих матеріалів на зменшення швидкості охолодження масла в системі змащування двигуна з сухим картером пасивним способом, а також розроблення науково-методичного апарату, який би, на відміну від існуючих, дозволяв здійснювати раціональний вибір типу та параметрів теплоізоляційних матеріалів для проведення модернізації існуючих систем підігріву бойових машин.

Посилання

Mishenko Ya.S. An Accidental Problem and a Vibor Type of Destruction of Combat Armored Vehicles. Vіyskovo-tehnіchny zbіrnik. 2015, no. 12, рр. 34–38.

Bezlyudko A.V. [et al.]. The operation of armored weapons and equipment: a training manual. Minsk: BNTU, 2017. 358 p.

Pat. 2177071 Russia, F02M31 / 125. Diesel fuel heating system, applicant and copyright holder / Lvov V.E. No. 99125873/06; declared 12/06/1999; publ. 12/20/2001.

Pat. 200880515 Russia, F02N17 / 06. Autonomous automatic system for heating and maintaining the temperature conditions of diesel engines of vehicles, applicant and copyright holder / Andreev E.V. - No. 80515; declared 08/12/2008; publ. 02/10/2009, bull. No. 4. - 2 p.

BMP-1 infantry fighting vehicle. Technical description and instruction manual. M.: Military Publishing, 1979. 624 p.

GOST 6360–83. OIL MT-16P and M-16PTs Technical conditions. Enter. 1985-01-01. M.: Publishing house of standards, 1985. 5 p.

Labay V.Y. Teplomasobmіn. Lviv: Trіada Plus, 2004. 260 p.

Kondratiev G.M. Regular thermal regime. M.: State Publishing House of technical and theoretical literature, 1954. 408 р.

Labay V., O. Dovbush, V. Yaroslav, Klymenko H. Mathematical modeling of a split-conditioner operation for evaluation of exergy efficiency of the R600A refrigerant application. Mathematical Modeling and Computing. 2018. Vol. 5, No. 2, pp. 169–177.

Shuai Mo., Z. Zhenxing, F. Zhiyou, D. Heyu, G. Hanjun, Xiaolin C. Research on lubrication characteristics of asymmetric helical gear based on CFD method. Lubrication Science, 2020.Vol. 32, issue 4.

Jun Sun, Jianxiong Zhu, Hu Wang, Xiaoyong Zhao, Qin Teng, Yanping Ren, Guixiang Zhu, Xiao Zhang, Yaming Gao Research on the influence of the lubrication status at the inlet on the lubrication characteristics of engine piston ring. Lubrication Science, 2020. Vol. 32, issue 4. https://doi.org/10.1002/ls.1505

Cheng Liu, Yanjun Lu, Yongfang Zhang, Sha Li, Ang Chen, Jianxiong Kang, Norbert Müller Effect of surface texture on the imprvement of tribological performance ofring-deformed liner conjunction under different oil supplies. Lubrication Science, 2020. Vol. 32, issue 2. https://doi.org/10.1002/ls.1482

Si Ren, , Ying Zhang, Jialong Yang, Zongzheng Wang, Ling Dai, Wei Pu Lubrication mechanisms of rubbing interface in internal meshing teeth with small clearance. Lubrication Science, 2020. Vol. 32, issue 4. https://doi.org/10.1002/ls.1493

Hassan Nazirab, Mariah Batoolab, Francisco J., Bolivar Osorioc, Marllory Isaza, Ruizc Xinhai, Xud K. Vignaroobane Patrick Phelanf Inamuddingh, Arunachala M. Kannanai Recent developments in phase change materials for energy storage applications: A review. International Journal of Heat and Mass Transfer. Vol. 129, February 2019, рр. 491–523

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-15