МОДЕЛЮВАННЯ ДИНАМІКИ АВТОМОБІЛЯ ПРИ УПРАВЛІННІ ПОТУЖНІСТЮ СПОЖИВАЧІВ ЕНЕРГІЇ ДВИГУНА ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРАННЯ

Автор(и)

  • Nikolay Sergienko кандидат технічних наук, професор, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"; професор кафедри «Автомобіле- і тракторобудування»
  • Boris Lyubarsky доктор технічних наук, професор, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», завідувач кафедри «Електричного транспорту та тепловозобудування»
  • Maria Pastushchina аспірантка кафедри «Автомобіле- і тракторобудування», Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
  • Sergii Gubskyi кандидат технічних наук, доцент, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", доцент кафедри "Обробка металів тиском"; м. Харків
  • Alexander Kosarev аспірант кафедри «Автомобіле- і тракторобудування», Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2020.2.11

Ключові слова:

автомобіль, навісне обладнання, генератор, потужність, управління потужністю, моделювання, імітаційна модель, динамічний фактор

Анотація

Проведено аналіз досліджень в напрямку підвищення ефективних показників ДВЗ автомобіля. Визначені основні потоки, види витрат потужності ДВЗ і шляхи підвищення його ефективної потужності. Проаналізовано вплив швидкісного режиму роботи навісного обладнання на витрати потужності в залежності від умов руху автомобіля. Досліджено зміни динамічних показників автомобіля при управлінні потоками потужності ДВЗ на привід ведучих коліс та навісного обладнання. Розроблено модульну схему управління режимами роботи навісного обладнання та досліджено зміну показників автомобіля на прикладі керування його генератором. Виготовлено робочий зразок пристрою керування приводами навісного обладнання. Розроблено імітаційну модель автомобіля та його складових. Наведено залежності зміни динамічного фактору від швидкості руху автомобіля при різних витратах потужності ДВЗ на привід навісного обладнання. На підставі теоретичних і експериментальних досліджень зроблені висновки щодо необхідності оптимізації витрат потужності на привід навісного обладнання ДВЗ при експлуатації автомобіля для покращення його динамічних характеристик, паливної економічності та екологічної безпеки.

Посилання

Bazhynov O.V., Smyrnov O.P., Syerikov S.A. Hibridni avtomobili [Hybrid cars]. Khark. nats. avtomob.-dor. un-t. Kharkov: Krok. 2008, рр. 327.

Karabtsev V.S., Valyeyev D.Kh. Pidvyshchennya efektyvnosti avtotransportnykh zasobiv na stadiyi rozrobky [Improving the efficiency of vehicles at the development stage]. Zhurnal AAI. Moscva. 2003, рр. 8–13.

Vražić M., Barić O., Virtič P. Auxiliary systems consumption in electric vehicle. Przegląd Elektrotechniczny. R. 90 NR 12/2014.

Leach. F., Kalghatgi G., Stone R. [et al.] The scope for improving the efficiency and environmental impact of internal combustion engines. Transportation Engineering University of Oxford. 2020.

Sergienko N.E., Khudoliy A.I., Sergienko. A.M. Pat. №93154 Ucraine. Prystriy dlya rekuperatsiyi enerhiyi kolyvannya transportnoho sredstva. [Attachment for energy recuperation of the transport vehicle]. 2011.

Serhiyenko M.E., Lyubarskyy B.H., Pastushchina M.I. Osoblyvosti vykorystannya elektrychni-sʹkoho pryvodu i system upravlinnya na suchasnykh avto-mobilya [Features of the use of electric drive and control systems on modern cars]. Visnyk NTU «KHPI». Seriya: Avtomobile- i traktoro- budova. Kharkiv: NTU «KHPI» 2018, no. 49 (1325), pp. 40-49.

Kiviluoma J., Meibom P. Methodology for modelling plug-in electric vehicles in the power system and cost estimates for a system with either smart or dumb electric vehicles. Energy, 36 (3). 2011. pp. 1758–1767.

Podryhalo M. A Baytsur M.V., Klʹots D.M., Fayst. V.L.. Udoskonalennya metodyky vyboru potuzhnosti dvyhuna lehkovoho avtomobilya [Improving the method of choosing the engine power of a car]. Visnik Donetskoyi akademiyi avtomobilnoho transportu. 2010, no. 3, pp. 78–86.

Smabone Jia. A., Zuo Z., Feng H., Roskilly A.P Design and simulation of a two- or four-stroke free-piston engine generator for range extender applications. Energy Convers Manage. 111, 2016. pp. 289–298.

Nyemyy S. V. Znyzhennya enerhetychnykh vytrat na pryvid dopomizhnykh ahrehativ avtobusiv [Reduction of energy costs for the drive of auxiliary units of buses]. V sb.: Pratsi VKE I avtobusproma.1988, pp. 99–107.

Gong. S. A Generalized IC engine propulsion method and corresponding transmission design for improving vehicle fuel efficiency. Eur. Transp. Res. Rev. 6, 2014, pp. 225–239.

Azarova Y.V., Kutenom V.F., Shmidt A.H. Potuzhnist dvyhuna i vytratu palyva yak zasobu povysheniye konkurentosposobnosti lehkovykh avtomobiliv. Avtomobilna promyslovist. [Engine power and fuel consumption as a means of increasing the competitiveness of cars] Automotive industry. Moskva: Mashynobuduvanya, 1995, no. 9, pp. 3–5

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-08