КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ІНТЕГРОВАНОГО УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ ЛОГІСТИЧНОГО ПРОВАЙДЕРА

Автор(и)

  • Olga Karpun кандидат економічних наук, доцент кафедри логістики, Національний авіаційний університет, м. Київ
  • Alexander Yanchyk кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри безпека праці та навколишнього середовища, Національний технічний університет «ХПІ», м. Харків

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2020.2.07

Ключові слова:

інтегроване управління, транспортні послуги, логістичний провайдер, клієнт, процесний підхід, ланцюг обслуговування.

Анотація

В статті проведений огляд результатів досліджень науковцями щодо системи управління транспортних послуг в нинішній час у Україні та закордоном. На підставі вивченого наукового матеріалу щодо інтегрованого управління якістю транспортних послуг дано власне визначення даного підходу, запропоновано структуру системи управління якістю транспортних послуг, а також вдосконалену Gap-модель оцінки розходжень за якістю обслуговування клієнтів логістичного провайдера. Сучасний ринок вимагає безперервного поліпшення якості продукції та послуг як найважливішого фактору підвищення конкурентоспроможності, в тому числі логістичних провайдерів. Для вирішення цієї проблеми потрібно мати інтегровані системи управління якістю обслуговування клієнтів, які б враховували вимоги міжнародних стандартів та усіх учасників даного процесу. Проведені дослідження показали, що найбільш доцільним способом підвищення ефективності управління якістю транспортних послуг логістичного провайдера в умовах зростаючої конкуренції є формування інтегрованої системи управління. Як показали дослідження, інтегровані системи управління будуються на основі застосування системного і процесного підходів до управління підприємством, які дозволяють пов’язати в єдине ціле різні процеси і види діяльності підприємства. Інтегроване управління транспортними послугами логістичного провайдера – це, перш за все, мистецтво компромісу, при якому рішення приймаються виходячи із загальної мети з урахуванням інтересів усіх учасників логістичного процесу. При цьому основні труднощі виникають в ситуації, коли сусідні ланки використовують різні принципи організації і планування операцій в ланцюгах поставок.

Посилання

Hrytsyna L.A., Koshivska M.V. The current state and prospects of transport logistics in Ukraine. PU "Black Sea Research Institute of Economics and Innovation", Odessa: 2018, is. 18, рр. 11–18. Website of the publication - www.market-infr.od.ua

Sagan V., Vasilevsky V. Analysis of the peculiarities of logistics support of the world's leading states Collection of scientific works of the State Tax Service of Ukraine. Series: military and technical sciences. Khmelnytsky, 2017, no. 1(71), pp. 211–225.

Rakhman M. S., Yevtushenko V. A. Doslidzhennya transportno-lohistychnykh posluh yak eksportnoho potentsialu Ukrayiny. Biznes Inform, Kharkiv, 2018, no. 5, рр. 42–49. Access website: www.business-inform.net

Khimicheva H.I. Naukovi osnovy proektuvannya intehrovanykh system upravlinnya yakistyu produktsiyi (posluh) na bazi mizhnarodnykh standartiv. Access website: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM= 2&I21DBN=ARD&P21DBN=ARD&Z21ID=&Image_file_name=DOC/2007/07hgibms.zip&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1

Voytov V. A., Berezhna N.H., Kutʹya O.V. Kryteriyi otsinyuvannya nadiynosti lohistychnoyi systemy transportnoho obsluhovuvannya. Avtomobylʹnyy transport: zb. nauk. pr.. Kharkiv: 2017, no. 41, рр. 96–104.

Ustenko M. O., Ivashkevych V.S. Lohistychni tekhnolohiyi yak faktor zabezpechennya yakosti obsluhovuvannya spozhyvachiv transportnykh posluh. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti. Kiev, 2018, no. 61, рр. 95–102.

Karpun O.V. Innovatsiyni modeli formuvannya lohistychnoyi tsinnosti: rozdil monohrafiyi «Innovatsiyna lohistyka: kontseptsiyi, modeli, mekhanizmy». Kiev: Lohos, 2015,рр. 324-346.

VojtovV.A., Muzylyov D.A., Berezchnaja N.G. Integrated approach in calculation of the economic effect of the functioning of the transport and logistic complex with the account of the risk factor. International academy journal Web of Scholar. 2018. Vol. 1, no. 3(21), рр. 12–18.

Berezhna N.H. Modelyuvannya dynamichnykh protsesiv v lohistychnykh systemakh vantazhoperevezen. Tekhnichnyy servis ahropromyslovoho, lisovoho ta transportnoho kompleksiv. Kharkiv, 2017, no. 7, рр. 64–76.

Carolina Luisa dos Santos Vieira1, Mônica Maria Mendes Luna. Models and methods for logistics hub location: a review towards transportation networks design. Pesqui. Oper. Riode Janeiro. May/Aug. 2016, Vol. 36, no.2. Access website: http://www.scielo.br/scielo. php?script=sci_arttext&pid=S0101-74382016000200375.

Momot, O.I. Mozhlyvosti vykorystannya mizhnarodnykh standartiv dlya pobudovy intehrovanykh system menedzhmentu. Visnyk KNUTD. Kiev, 2007, no. 5, рр. 133–138.

Shramenko N.YU. Vplyv tekhnolohichnykh parametriv protsesu funktsionuvannya transportno-skladsʹkoho kompleksu na sobivartistʹ pererobky vantazhu. Skhidno-Yevropeysʹkyy zhurnal peredovykh tekhnolohiy. Kharkiv, 2015, no. 5(3)(77), рр. 43–47.

Jonkman J., Bloemhof J.M., van der Vorstandother J.G. Selecting food process designs from a supply chain perspective. Journal of Food Engineering. Volume 195. February 2017. P. 52–60.

Bezrodna, S.M. Upravlinnya yakistyu: navch. posib. dlya studentiv ekonomichnykh spetsialʹnostey. Chernivtsi: PVKF «Tekhnodruk», 2017. 174 р.

Luchyshyna, K.L. Osnovy formuvannya intehrovanoyi systemy upravlinnya yakistyu ahrarnykh pidpryyemstv. Access website: http://www.agrosvit.info/pdf/21_2010/12.pdf.

Svytkyn M. Yntehryrovannye systemy menedzhmenta. Standarty y kachestvo. Moskva, 2004, no. 2, рр. 56–61.

Razina O.V. Suchasni napryamky rozvytku system upravlinnya yakistyu. Kamyanetsʹ Podilʹsʹkyy: Zbirnyk naukovykh pratsʹ. 2007, no. 15. 528 р.

Biletsʹkyy E.V., Yanushkevych D.A., Shaykhlislamov Z.R. Upravlinnya yakistyu produktsiyi ta posluh. Kharkiv: KHTEI, 2015 r. 222 р.

Petrenko YU.A. Kompʹyuternaya tekhnolohyya synteza systemy ofysov po upravlenyyu prohrammamy. Informatsiyno-keruyuchi systemy na zaliznychnomu transporti. Kharkov, 2014. no. 6, рр. 72-78.

Beckers J., Vanoutrive T., Thomas I., Verhetsel A. Logistics clusters, including inter-firm relations through community detection. The European Journal of Transport and Infrastructure Research. 2018, vol 18, no. 2. Access website: https://journals.open.tudelft.nl/ejtir/article/view/3229.

Toluev. Yu., Zmanovskaya T. Optimization of transport and warehousing systems with the use of simulation models Logistics. Moscow: Market Guide Agency. 2016, Issue №1 (110). Pp. 42–45.

Guerguis A. The Gaps Model of Service Quality and Customer Relationships in A Digital Maketing Context. 2018.

Access website: https://www.researchgate.net/publication/ 335172190_The_Gaps_Model_of_Service_Quality_and _Customer_ Relationships_in_A_Digital_Marketing_Context.

Moschouli E., Murwantara R., Vanelslander T., Verhoest K. Factors affecting the cost performance of transport infrastructure project. The European Journal of Transport and Infrastructure Research. 2018, vol. 18, no. 4. Access website: https://journals.open.tudelft.nl/ejtir/article/view/3264.

Rudolf O. A gap model of purchasing's internal service quality: Concept, case study and internal survey. Journal of Purchasing and Supply Management, March 2009, Volume 15, Issue 1, рр.. 24–32. Access website: https://www.sciencedirect.com/ science/article/abs/ pii/S1478409208000691.

Zeithaml V.A., Parasuraman A., Berry L. L. Delivering Quality Service: Balancing Customer Perceptions and Expectations. New York: The Free Press, 1990. 580 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-07