ОЦІНКА ЛЕГКОСТІ КЕРУВАННЯ ПЕРЕДНІМ ПОВОРОТНИМ МОСТОМ ПЕРСПЕКТИВНОГО ТРАКТОРНОГО САМОХІДНОГО ШАССИ

Автор(и)

  • Mikhailo Podrigalo доктор технічних наук (PhD in Eng. S.), Харківський національний автомобільно-дорожній університет, професор, завідувач кафедри технології машинобудування і ремонту машин, Ukraine
  • Oleksandr Boboshko
  • Leonid Razarenov кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), Харківський національний автомобільно-дорожній університет, доцент кафедри будівельних та дорожніх машин ім. А. М. Холодова, Ukraine
  • Оlexandr Zakapko аспірант Харківський національний університет Повітряних Сил, Ukraine
  • Olena Zinchenko кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», Ukraine
  • Volodymir Krasnokutskyi кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», професор кафедри «Автомобіле– і тракторобудування», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2020.2.10

Ключові слова:

трактор, самохідне шасі, передній направляючий поворотний міст, момент опору поворотуй поворотный мост, момент сопротивления повороту

Анотація

У відомій науково-технічній літературі недостатньо приділено уваги дослідженню динаміки колісних машин з поворотним переднім мостом. Використання поворотного мосту в порівнянні з поворотними направляючими колесами дозволяє звести до мінімуму момент опору повороту, зменшити знос шин і покращити маневреність вказаних машин. Найбільш вдалим використання переднього поворотного мосту може бути на тракторних самохідних шасі, оскільки під технологічною рамою є достатній по розмірам простір. Момент опору повороту направляючого мосту пропорційний величині бокової сили, яка діє на передню вісь. В статті показано, що при певному законі руху поворотного мосту можливе зниження бокової сили на передній осі до нуля, а значить – доведення до нуля моменту опору повороту. Запропонований алгоритм автоматичного керування процесом повороту переднього мосту.

Посилання

Chudakov D.A. Osnovy teorii i rascheta traktora I avtomobilya [Elektronniy resurs]. Elektron. tekstoviye danniye. Sankt-Peterburg: Kvadro, 2014. 384 р.

Pozin B.M., Troyanovskaya I.P. Tyagovaya kharakteristika traktora (osnovy teorii i raschet). Uchebnoye posobiye.Chelyabinsk: Izdatelskiy tsentr YuUrGU, 2016. 83 р.

Miroshnichenko A.N. Osnovy teorii avtomobilya i traktora: Uchebnoye posobiye dlya vuzov.Tomsk: Izd-vo Tomskogo gosudarstvennogo arkhitekturno-stroitelnogo universiteta, 2014. 489 р.

Sharipov V.M. Konstruirovaniye i raschet traktorov. M.: Mashinostroyeniye, 2004. 592 р.

Sinitsin A.A. Domestic manufacturers of tractors. Vestnik NGIIEI, 2014, no. 6 (37), рр. 95–108

Naumkin N. I., Kupryashkin V.F., Bezrukov A.V., Mitin A.V., Surin E.V. Justification of the requirements for the layout of small-sized tillage machines at the stage of their design. Niva Volga: scientific, theoretical and practical journal for scientists and specialists. 2012, no. 2, рр. 65–70

Boboshko A.A. Povysheniye manevrennosti kolesnykh traktorov i samokhodnykh shasi: Dissertatsiya kand. tekhn. nauk: 05.22.02 / Boboshko Aleksandr Andreyevich. Kharkiv. 2002. 238 p.

Podrigalo M.A., Volkov V.P., Kirchatyy V.I., Boboshko A.A. Manevrennost' i tormoznyye svoystva kolesnykh mashin / pod red. M.A. Podrigalo. Kharkiv: KHNADU, 2003. 403 p.

Kut’kov G.M. Traktory i avtomobili. Teoriya i tekhnologicheskiye svoiystva. M.: Kolos, 2004. 503 p.

Belyaev A.N.,. Svistov V.V, Trishina T.V. Determination of forces when turning a tractor with all steered wheels. Bulletin ofVoronezh. state agrarian. un-that. 2016, no. 50 (3), pp. 132-140.

Avrunin G.A., Kirichenko I.G., Samorodov V. B. Gidravlichny possession of weekly and road machines: pidruchnik. Kharkiv: KHNADU, 2016. 438 p.

Triggered M.A. that іn. Kerovanist and style of tractors and tractors: monograph. Kharkiv: KhNTUSG im. P. Vasilenka, 2018. 275 p.

Gatsko V.I. The influence of design parameters on the stability and controllability of the car with steady rectilinear movement. News of theUkrainianNationalUniversityof Volodymyr Dahl. Science magazine. Lugansk, 2013, no.15 (204). Chastina 2, pp. 254–259.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-07