АНАЛІЗ ВПЛИВУ ПОХИБКИ ЗАВДАННЯ ГРАНИЧНИХ УМОВ НА РОЗРАХУНОК ТЕМПЕРАТУРНОГО СТАНУ ПОРШНІВ ФОРСОВАНИХ ДИЗЕЛІВ

Автор(и)

  • Mykola Prokopenko кандидат технічних наук (PhD), Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», Україна
  • Volodymyr Sierykov кандидат технічних наук (PhD), Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин»;, Україна https://orcid.org/0000-0002-5295-3925
  • Maryna Bondarenko кандидат технічних наук (PhD.), Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», молодший науковий співробітник кафедри «Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин», https://orcid.org/0000-0003-1856-3648

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2019.7.12

Ключові слова:

температурний стан, граничні умови, швидкохідний дизель, камера згоряння, коефіцієнт теплопровідності, поршень

Анотація

Робота присвячена розрахунковому аналізу впливу похибки завдання граничних умов на розрахунок температурного стану поршнів форсованих дизелів. Проведено аналіз впливу похибки завдання граничних умов на точність розв’язання задачі теплопровідності щодо швидкохідного дизеля з різними формами камери згоряння. Проаналізовано вплив похибки завдання граничних умов вздовж чотирьох характерних зон поршня. Надано рекомендації щодо способу завдання граничних умов для вирішення задачі теплопровідності поршня. Результати роботи можуть бути використані для отримання емпіричних залежностей визначення граничних умов на різноманітних режимах роботи дизелів із різними формами камер згоряння.

Посилання

В.Д.Аршинов, С.С.Воробъев, В.И.Колпаков и др. Улучшение теплового состояния поршней дизелей с турбонаддувом. Автомобильная промышленность. 1983. № 1. с. 4–5.

Розенблит Г.Б. Теплопередача в дизелях. М.: Машиностроение, 1977. 216 с.

Дьяченко Н.Х., Костин А.К., Бурин М.М. К определению граничных условий при моделировании температурных полей в поршнях ДВС. Энергомашиностроение. 1968. № 4. с.18–21.

Овсянников М.В., Волочков В.Н. Тепловые потоки в днище поршня форсированного четырехтактного дизеля. В кн.: Судовые силовые установки. 1974, вып. 12. с.19–24.

Процессы в перспективных дизелях / Под ред. А.Ф. Шеховцова. Х.: Изд-во «Основа» при Харьк. ун-те, 1992. 352 с.

Шеховцов А.Ф., Пылев В.А., Шевченко Л.П., Прокопенко Н.В. Методика и программная реализация определения теплового состояния поршня структурным методом в САПР. Труды Таврическая государственная агротехническая академия. Мелитополь: ТГАТА, 1999. Вып.2. Т.10. С. 10–15.

Двигатели внутреннего сгорания: Конструирование и расчет на прочность поршневых и комбинированных двигателей / Под ред. А.С. Орлина, М.Г. Круглова. М.: Машиностроение, 1984. 384 с.

В.Л. Рвачев, А.П. Слесаренко, В.Г. Павловский Определение температурных полей в теле поршня двигателей внутреннего сгорания / Препринт НАН Украины ИПМаш, 1974. 62с.

Стефановский Б.С. Теплонапряженность деталей быстроходных поршневых двигателей. М.: Машиностроение, 1978. 128 с.

Петриченко Р.М., Батурин С.А., Исаков Ю.Н. и др. Элементы системы автоматизированного проектирования ДВС: Алгоритмы прикладных программ / Под общ. ред. Петриченко Р.М. Л.: Машиностроение, 1990. 328 с.

Шеховцов А.Ф., Пылев В.А., Шевченко Л.П., Прокопенко Н.В. Выбор закона аппроксимации граничных условий поршней быстроходных дизелей со стороны теплоподвода. Двигуни внутрішнього згоряння: Вісник Харківського державного політехнічного університету. Харків, ХДПУ, 1999. Вип. 58. 190 с.

Рабочий процесс и теплонапряженность автомобильных дизелей / Под общ. ред. Г.Д. Чернышева. М.: Машиностроение,1986. 216 с.

Прокопенко Н.В. Прогнозирование в САПР ДВС длительной прочности камер сгорания поршней при эксплуатации форсированных быстроходных дизелей: Дис….канд. техн. наук:05.05.03. – Х.,2000. 201 с.

Пильов В. О., Клименко О. М. Попередня оцінка резервів підвищення ресурсної міцності поршня при використанні систем автоматичного регулювання його масляного охолодження. Вісник НТУ«ХПІ». Серія: Транспортне машинобудувння. Х.: НТУ «ХПІ». 2014. № 14 (1057). С. 83–88.

Пильов В. О., Клименко О. М., Обозний С. В. Експериментальне дослідження впливу регулювання теплового стану поршня на показники дизеля. Двигуни внутрішнього згоряння. 2014. № 2. С. 24–27.

Триньов О. В. Наукові основи локального охолодження теплонапружених деталей ДВЗ: монографія. Х.: Вид-во «Підручник НТУ “ХПІ”», 2014. 240 с.

Матвеенко В.В. Оценка ресурсной прочности поршня на различных скоростных режимах работы двигателя. Вісник НТУ "ХПІ": Транспортне машинобудування. Харків, НТУ "ХПИ", 2012. № 19. C. 32–38

Клименко О.М., Пильов В.О., Шульга І. М. Оптимізація техніко-економічних показників автомобільного дизеля з використанням функції бажаності Харінгтона. Вісник НТУ "ХПІ": Транспортне машинобудування. Харків, НТУ "ХПИ", 2015. № 43. C. 44–51

Турчин В.Т. Оцінка резервів підвищення ресурсної міцності поршня швидкохідного дизеля Вісник НТУ "ХПІ" : Транспортне машинобудування. Харків, НТУ "ХПИ", 2007, № 33. C. 29–34

##submission.downloads##