ВИЗНАЧЕННЯ СИЛОВИХ ФАКТОРІВ, ЩО ДІЮТЬ НА ПІДРЕСОРЕНИЙ КОРПУС КОЛІСНОЇ МАШИНИ З ГІДРОПНЕВМАТИЧНОЮ ПІДВІСКОЮ

Автор(и)

  • Владислав Дущенко доктор технічних наук, професор, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», професор кафедри інформаційних технологій і систем колісних та гусеничних машин ім. О.О. Морозова, Харківий інститут», професор кафедри інформаційних технологій і систем колісних та гусеничних машин ім. О.О. Морозова, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-6308-7068
  • Роман Нанівський кандидат технічних наук, доцент, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, начальник кафедри, Львів, Україна https://orcid.org/0000-0001-6504-1178
  • Сергій Воронцов кандидат технічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», доцент кафедри інформаційних технологій і систем колісних та гусеничних машин ім. О.О. Морозова, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-1273-7742

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2024.2.06

Анотація

Розглянуто загальну математичну модель руху колісної бойової броньованої машини по нерівностях, що дозволяє проводити дослідження з підвищення їх тактико-технічних характеристик. Складено систему диференційних рівнянь коливань підресореного корпусу, яка враховує коливання непідресорених мас, пробої підвіски, відриви коліс від нерівностей та можливість удару підресореним корпусом об міжколійний простір. Визначено силові фактори, що діють на підресорений корпус колісної бойової броньованої машини з боку гідропневматичної підвіски, яка має запропоновану кінематичну схему. Розроблено методику розрахунку удару підресореним корпусом об міжколійний простір. Отримані результати дозволяють проводити дослідження з підвищення тактико-технічних характеристик даних машин та оцінку і зниження навантажень на бронекорпус при русі по нерівностях, шляхом оптимізації характеристик системи підресорювання, що є особливо важливим для легкоброньованих машин.  

Ключові слова: колісна машина; гідропневматична підвіска; підресорений корпус; силові фактори

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-23