ПОКАЗНИКИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ КОНХОЇДАЛЬНИХ ЦИЛІНДРИЧНИХ ПРЯМОЗУБИХ ПЕРЕДАЧ З ПІДВИЩЕНОЮ ВАНТАЖОПІДЙОМНІСТЮ. ТЕОРІЯ

Автор(и)

  • Павло Ткач кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), старший науковий співробітник, доцент, керівник відділу Інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона Національної академії наук України; м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-1069-4128
  • Павло Носко доктор технічних наук (Dr. habil. of Eng. S.), професор, Національний авіаційний університет, професор кафедри машинознавства, стандартизації та сертифікації; м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-4792-6460
  • Олександр Башта кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), доцент, Національний авіаційний університет, доцент кафедри машинознавства, стандартизації та сертифікації; м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7914-897X
  • Григорій Бойко кандидат технічних наук (PhD in Eng. S.), професор, Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, доцент кафедри залізничного, автомобільного транспорту та підйомно-транспортних машин; м. Сєвєродонецьк, Україна https://orcid.org/0000-0001-5065-3200
  • Ольга Герасимова Національний авіаційний університет, молодший науковий співробітник кафедри машинознавства, стандартизації та сертифікації; м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/2079-0775.2021.2.12

Анотація

Стаття присвячена актуальному завданню підвищення показників працездатності зубчастих приводів машин. Для вирішення зазначеного завдання у статті запропоновано застосувати конхоїдальне зачеплення, виготовлене зі зміщенням вихідного контуру та особливими умовами контакту. Особливістю запропонованого зачеплення є менша у порівнянні зі звичайним конхоїдальним зачепленням чутливість до похибок виготовлення та монтажу. У результаті теоретичних досліджень були визначені показники працездатності такого зачеплення. Областю застосування нового зачеплення є приводи машин для передачі великих потужностей.

Ключові слова: циліндричні зубчасті колеса, конхоїдальне зачеплення, зсув профілю, опукло-опуклий контакт, характеристики зчеплення, міцність поверхні зубців, втрата потужності зачеплення

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30